Monday, May 3, 2010

Buta yg mana.....hati @ akai...?


Aku tertanya tanya, kenapa la ramai sgt yg suka ikut perasaan tapi x pakai otak...skang ni ngah hot pasai polis tembak budak sampai mati...Al-Fatihah pada si Arwah.....moga ditempatkan dgn golongan org2 yg beriman...aminnn....

tadi aku baca paper (Malay Mail)...dia tulih yg almost 60,000 fan da joint group 'Kami menentang kekejaman Polis - Keadilan untuk Arwah"...secara terang-terangan group nie menyalahkan polis atas kejadian yg menimpa arwah...ramai yg marah2 termasuk la politicians yg entah ikhlas entah idak mempertahankan arwah...Allah je yg tau...sape kita nak baca hati dan niat org..malaikat pun x leh wat cam tue...aku terpikir, apa yg buat ramai sgt org dlm Malaysia nie percaya dan yakin yg Polis bersalah dlm kes nie...maybe ada yg cakap aku Pro Polis, suka ati la, mulut angpa, aku ok je...kubur lain2 kan...

Tapi, seriously, cuba tenangkan dan kosongkan kepala otak tue, g amek ayor smayang, ngaji sikit then tanya diri sendiri, apa bukti yg aku ada nak tuduh polis tue yg bersalah....aku cabar sesiapa pun, cuba cakap apa bukti yg dia ada...kalo betoi ada bukti, tolong kasik kerjasama dan bantu siasatan...kalo angpa x tolong, jgn la nak salahkan polis x wat keje plak...pas tu ada plak yg cakap polis x leh percaya, depa mesti nak jaga nama baik polis...then, apa yg kita bulih buat...

Aku nak tanya gak la, kalo statement polis x leh dipercayai, apa basis kita lak yg statement mangsa bulih dipercayai...saper kita nak jatuhkan hukuman hanya based on apa yg kita dengar je...aku x cakap budak2 tu salah dan aku x cakap polis tu betoi...tapi cuba pikir, org2 yg diluar sana, yg dah pun menganggap polis yg salah, cuba pikir dan jawab satu soklan...kalo hakikat yg sebenarnya adalah Polis yg betoi, yang mana Allah Maha Mengetahui, apa yg kita nak jawab dlm kubur nanti di saat malaikat tanya kenapa kita menabur fitnah.....Lain kali pikir sebelum bercakap.....Islam tue memudahkan, bukannya menyusahkan....

Huh....

No comments:

Post a Comment