Tuesday, May 4, 2010

Ari2 kene cek ke..?


Semalam bini aku g wat check up.....skang nie check up kena buat every two weeks....bila baby da masuk 37 minggu, check up kena wat seminggu sekali....mcm biasa arr, bila aku balik koje, aku tanya bini aku...."cam ne check up? Anything interesting?" dengan nada penuh caring arr...x kan nak wat muka tipikal husband dok depan tv, pegang surat khabor, pakei kain pelikat, x pakei baju, perut boroi, dan bertanya ' check ok?' tapi mata dok nengok surat khabo lagik...cait...buat anak pandei, ngandung sengsorang, caring pun x dak...ish..ish...ish..kasik arr perhatian lebey sikit...

Anyway, bini aku cakap, everything is fine dear.....baby da kat bawah sgt (maknanya da x lama arr tue), BP mcm biasa - low, berat badan x bertambah - maintain 60kg tapi berat baby bertambah..maknanya bini aku makin kurus...cian dia..makan pun x lalu sebenornya....pas tue dia cakap kena g wat bp test, urine test dan timbang berat hari2...makanya kena g klinik ari2...aii..x penah lagi aku dengo org kena g wat check up ari2...aku ada gak tanya akak2 kat opis aku, depa pun x tau gak....hmm.....

Mlm semalam dia terjaga (ibu mengandung mmg selalu terjaga malam sbb nak terkucil)....akku x tido lagi sbb ngah mengorupt ngan tv...dengan nada sedey dan muka sayu dia cakap...'abg, lapoooooorrr'...pergh...sayu dowh....kesian gila....lalu kelam kabut la aku g masak ayor pas tu wat nestum utk dia..kasik dia makan biskut jacob 3, 4 keping...ok la tue...pas tue dia sambung tido....aku nengok, berpeluh-peluh muka dia time tidor...huh...beratnya tanggungjawab seorang ibu.....

Huh....


No comments:

Post a Comment