Tuesday, November 9, 2010

Wahhhh...macam syiokk je....

Aku rasa macam nak dapat hobi baru je....yeah..tangkap gambor...pakei kamera DSLR...huhu...dulu2 da penah test tangkap gambor pakei kamera jenih cam nie...tapi x reti nak mengguna pakei function2 nya yg da mcm butang kapei torbang..yanng aku tau zoom, pas tu tekan utk tangkap gambor..tue pun aku rasa gambo tue da cukup cantek kalo nak compare ngan kamera biasa..baru pakei setting auto je pun gambo da cantik..itu belum lagi pakei setting manual...fuhh..kompom terbaekk...tapi skang nie x reti la aku nak pakei yg manual nya...

Asal citernya cam nie..ari tue ada la Kak Haza dari Lunatots tue tepon bini aku...dia suh anto gambo anak kami berserta ngan ulasan pasai CD Lunatots...So, dengan eksaitednya kami amek je la gambo pakei kamera Olympus yg aku ada...masalahnya time tue malam..so, gambonye pun lebih kurang je la...nak tunggu siang x sempat sebab depa nak gambo tue pada pagi ke-esokan harinya...so kami anto la tiga keping gambo yang kat bawah nie...x tau la masuk PA&MA ke x...katanya untuk ruangan kecik dalam PA&MA bulan December...entah ler...

  

Anyway, bila kami tengok PA&MA keluaran November, ada la satu peraduan gambo baby Lunatots...Syaratnya anto je gambo baby pakei CD Lunatots..pemenang akan dipilih berdasarkan gambo yang paling kreatif...so, as new father and mother, kompom la kami teringin sangat nak masuk..huhu..memandangkan kami nie x baper nak kreatif dari segi gaya or whatsoever, so kami rasa maybe kami bulih tackle dari segi kualiti gambo...nak dijadikkan citer, ada plak member aku sorang kat opis aku nie baru je sambor Nikon DSLR D3000 sebijik..dia sendiri pun tak berapa nak tau pakei sgt kamera tue..dia tau pakei yg auto setting je..yg manual haram...peace Zurai..huhu...

Ni la Nikon DSLR D3000

Ok fine..bagi yg da mmg pakar pasal kamera, kompom dia cakap yg D3000 nie basic je...tapi, ada aku kesah...So, kami pun amek la gambo guna kamera nie...syaratnya kena anto dua keping..so kami rasa macam nak anto gambo yang kat bawah nie je...


Hai..saya la baby Lunatots yg palling cute...agak2 bulih menang x.....

Amacam...?? Cantek x..?? Fine...aku pun rasa x dak apa yg special kat gambo nie dari segi kualitinya...baby tu mmg da special dah...super cute...sepatutnya, kalo da amek gambo pakei DSLR, gambonya mesti arr lebih cantek dari biasa kan..hmm..nampak sgt x dak bakat...x pe..practice make perfect....masalahnya kadang2 bila aku amek gambo, ada je yg jadik cantek..contohnya gambo baby ngan atoknya kat bawah nie (at least pada aku gambo ni cantek arr)...



Ok...maybe gambo ni da x berapa cantek sebab aku da compressed...
So, in conclusion, macam mana aku nak 'practice make perfect' kalo aku x dak kameranya....maybe aku kena pinjam atau lebih bijak lagi kalo aku buat macam rete sendiri je kot kamera kawan aku nie...huhu....kadang2 tue, aku rasa gambo yg aku amek pakei kamera Olympus aku lagi cantek dari DSLR...obviously bukan salah DSLR la kan...aku yg x reti pakei...it;s always the people ok...tapi selalunya org asyik nak salahkan benda lain je..




Gambo bunga raya yg aku amek pakei Olympus..mcm lagi cantek dari DSLR...errkk...
So, macam mana..?? Should I, or shouldn't I get one DSLR....?? Hmmm..actually simple je decisionnya...of course la aku patut sambor satu DSLR..tapi bukan skang...sebab skang nie priority banyak gila...kena polo satu-satu....sampei masanya nanti + kalo ada rezeki, insya Allah dapat jugak..huh...tapi cam ne plak ngan lesen scuba yang aku nak amek....nak beli off-road bicycle lagi...adoyai....hahaha...x pe..life is simple.....


Huh....!!!





No comments:

Post a Comment