Saturday, September 4, 2010

Umah oh umah...





Sampei bila la aku nak menumpang kat umah orang nie..ermm..tapi Alhamdulillah, maybe da rezeki aku nak dapat umah free..for the record, currently aku dok kat umah mak mentua aku..dia ada sebijik lagi umah kosong yang da lama x de sape duduk..so kiranya aku tolong jagakan la..anyway, da lebih 8 bulan da aku dok kat umah nie..so da tiba masanya aku cari umah sendiri..better beli baru je..

Abeh la seluruh pelosok Nilai, Salak Tinggi dan Sepang aku terjah..da macam2 rumah contoh aku tengok..x de yang berkenan..actually ada yang aku berkenan, tapi regenya plak ridiculously high..baru aku tau yang banyak rumah2 yang ngah dibina kat area sini adalah untuk high end punya olang..maknanya rumah untuk org2 kaya le..Dari nama tamannya pun da tau mahal..contohnya Tiara HEIGHTS dan Nilai Spring Golf Club..da dekat setengah juta regenya..huh...



Macam nie le rupe umah kat Nilai @ Sepang..setengah juta regenya..

Dalam lubuk ati aku nie, aku sgt la berkenan ngan rumah yang aku duduk skang nie..tapi nak buat mcm mana..tuan rumah x sudi plak nak jual kat aku..x pe la, x de rezeki, ada la hikmahnya tue..So, pencarian diteruskan..segala segi aku titik beratkan..location, price, leasehold or freehold, renovation costs, transportation etc etc..Alhamdulillah, hasil dari pertolongan mak & bapak mentua aku, aku ter-berkenan la dengan sebijik umah kat satu taman yang still dlm construction..Aku da pernah tengok da umah nie sebelum nie..tapi x penah la aku masuk dalam umah tue..bila aku da masuk dan tengok floor plan umah tue dan jugak saiznya, dan jugak locationnya dan jugak ke-freehold-an nya, terpaksa la aku berkenan ngan umah nie sebab x de cacat celanya..kira ok la...Harganya plak still within budget aku...

Skang nie rumah tue still under construction..maybe dlm hujung taun nie siap..apa2 hal pun x guna nak berangan  lebih lebih..setakat booking je tapi Financing dari bank tak approve lagi x payah la..better control excited tue dulu sebelum financing approve..


Ini le umahnya..x besor sgt dan x kecik sgt..just nice..

Setingkat...?? Yup..setingkat je..sebab aku x berkenan ngan umah dua tingkat..maybe sebab aku malas nak naik turun tangga..seb baik orang umah aku pun berpendapat yg serupa..4 bilik dan 2 bilik air..ok gak la..cukup la anak2 nak tinggal nanti..gila planning aku nie..huh..tapi ada satu bahagian kat dalma umah nie yang aku dan org umah aku sgt2 suka dan berkenan...Ruang DAPUR....




Bagi aku..dapurnya nie besor gila..I like...

Apa2 pun, aku harap financing aku cepat2 approve, so that aku bulih merancang plak untuk benda lain..huhu..Location umah nie pun ok..sebabnya, nanti senang bini aku nak g keje kat KLIA..bulih ikut jalan belakang je..dan nak anto anak aku (Zahid) g umah Umi pun dekat je..at least tenang sikit ati aku nie bila mengenangkan yang org umah aku nak kena drive sendiri pergi keje..sape x sayang bini ooii...


Anak & mak posing depan bakal umah..insya Allah..aminnn..


Rumah nie Semi-D setingkat..

Thanks to mak and pak mentua aku yang sudi membantu dlm proses mencari umah....jasamu akan ku kenang...sila la datang melawat cucumu nanti bila2 masa...tapi make sure tepon dulu..mana la tau....Mak dan abah pun jgn lupa datang k..kalo ada budget lebih, bulih le wat 'House Warming'..kalo ada org nak sponsor pun ok gak..

Huh...!!!

No comments:

Post a Comment