Tuesday, August 31, 2010

Takashima...

Last weekend aku balik kampung..Kat Ipoh je pun..x de la jauh sgt..tapi disebabkan bulan pose...terasa sgt la jauhnya Ipoh tue....bau minyak petrol pun da mcm bau Ayam Percik masa aku singgah isi minyak...ceh...Anyway, apa benda pertama yang angpa buat bila sesekali balik kampung (only apply kat org yg sesekali balik kampung je yer..kalo selalu balik atau jiran sebelah umah tu umah mak bapak kita, x yah la erkk)...Kalo cam aku nie, first thing yg aku buat mesti tour umah dulu..bukan apa, selalunya mesti ada je benda baru kat dlm umah tue tiap2 kali aku balik kampung...Semua cerok umah mesti aku terjah..dan jarang2 aku kecewa..mesti ada benda baru..tapi kali nie mmg superb....




Aku masuk je satu bilik nie, aku nampak mcm2 produk Takasima dok kat situ....alat berjoging, urut kaki, urut lutut dan urut badan, semuanya ada....huh..abeh semua bantal, tilam, barang2 baby, buaian kat dalam bilik tue di anak tirikan.. sejak bila bapak aku bergiat aktif ngan gaya idup sihat nie...aku paling suka sekali Treadmill nie ha...da lama da aku ngidam nak berlari atas benda nie sambil layan rock kapak..baru feel berjoging...


Bagus benda nie..leh adjust speed dan sudut mendaki..

Yang bagusnya, benda nie agak complete functionnya...selain bulih adjust speed, kita bulih adjust sudut mendaki sekali...selain daripada tue kita bulih tau bape banyak kalori kita da bakor, berapa jauh kita da belari, berapa lama kita da berlari dan berapa laju heart beat kita...power tuh...oh yer, x lupa jugak, kita bulih cucuk je mp3 kita kat situ..built in speaker..selain daripada treadmill nie, ada gak alat urut kaki nie ha...

 

Cool gila menatang nie...masukkan kaki kat dalam..nanti dia akan ketatkan ikut keselesaan kita..pas tue dia urut arr..terbaek dowh...Pas tue ada plak pengurut badan..tapi yang nie aku x tahan...aku rasa cam sakit je..
                                    

Ada lagi satu tue khas untuk urut lutut je..tapi aku x dak gambonyer...Nie semua bapak aku punya koje la nie...kalo dulu nak turun dari katil or bangun dari kerusi pun x bape nak larat..terpegang pegang lututnya..tapi skang nie...da bulih berlari 6 km sejam...kira ok la tue untuk org yang da lebey 60 tahun...lutut pun da ok dan tido pun nyenyak gila...bayangkan kalo kita yang muda mudi nie start dari skang..dalam erti kata lain; 

Ayang, abang nak jugak la Takasima nie..bulih x..???

Tapi ada satu lagi benda baru yang aku jumpa kat umah tue..benda nie sesuai gila untuk orang2 yang umahnya banyak pokok ataupun semak smaun ataupun dalam umah dia penuh ngan baju2 yang berselayut mahupun langsir yang bergantungan....

                              
Pembunuh nyamuk....

Aku da beli da sebijik benda nie bawak balik umah aku...x bape nak applicable sebab umah aku nyamuk sgt sikit..Alhamdulillah...tapi teruja punya pasal, aku beli jugak....

Huh...!!!

No comments:

Post a Comment