Sunday, September 5, 2010

Pot Luck 2010....

Sejak aku pindah Nilai awal tahun ari tue, aku da jarang2 sangat bersosial ngan kawan2 aku dulu...akibatnya, berat aku pun da naik 4 kilo...x pe, setakat 4 kilo je x de apa2 effect pun kat fizikal appearances aku...seb bek..Dulu masa dok kat Taman Melati, Gombak dulu syok je aku bersukan tiap2 minggu..aku ngan budak2 Ijot (sekolah aku dulu) mmg ada jadul men futsal setiap ari Rabu kat Jalan Kuari, Cheras...aku dengor skang nie da x de orang main da..semua da berpindah randah dah...Pas tue kadang2 ngan bebudak UIA pun ada gak bersukan di ujung minggu...tapi selalunya men badminton je la..sebab nak men futsal x cukup korum..

Anyway, di bulan Ramadhan yang mulia nie, kami semua mmd da buat plan arr nak berkumpul sesama...berbuka sesama..mula2 sekali aku g majlis berbuka ngan budak2 UIA..yang nie unik sikit sebab kami x buat tipikal style yang org dok selalu g buffet kat hotel2 tue..kami wat style Pot Luck..bagi yang x tau apa maksud Pot Luck tue sila tanya Pak Cik Google...Ala, maknanya wat majlis makan2 tapi semua orang bawak menu masing2...Venuenya kat Gombak..umah Leman..Leman nie mamat yang selalu time exam dia lulus sorang2, org lain semua fail...demn u Leman...


FA3....killer subject..demn u Leman...

So, untuk majlis Pot Luck ngan bebudak UIA, aku da book awal2 lagi yang aku nak bawa TELOR GORENG...!!! Bini aku ingatkan aku memain je nak bawak telur goreng..bukan bini aku je yang wat assumption cam tue, tapi hampir semua orang ingat akku memain je...fine..mmg pada hari kejadian, aku x bawak telor goreng g majlis tue..tapi aku bawak telor je...Owh, jgn salah paham..maksud aku, aku bawak telor mentah je..aku goreng telur tu kat umah leman...Save minyak ngan gas masak umah aku...hahaha...bukan niat aku pun sebenornya nak goreng kat umah Leman..apatah lagi untuk mengambil kesempatan atas minyak masak dan gas masak kat umah dia....kalo betoi la aku nak amek kesempatan, baik aku suh bibik kat umah dia tue gorengkan telur tue je...Huh...Actually Leman yang suh aku goreng kat umah dia sebab takut sejuk katanya...So, clear ok....


Fokus dalam setiap pekerjaan....

So, menu sepanjang majlis tue tersangat la banyak...dan aku dengan bangganya mengumumkan yang menu telur goreng adalah yang terhangat dan terlaris atas faktor universalnya yang boleh dimakan bersama dgn menu2 yang lain....Menu2 yang lain semuanya sedap2..tapi kalo aku dipaksa untuk membuat ranking, of course la Telur Goreng paling top...yang paling x top adalah...................ermmm......x pe la..x yah announce kot..hahaha...


Menu di meja satu....


Menu di meja dua...


Telor Goyang...yang terhangat dan menjadi rebutan ramai...

Arr..time makan tue plak, macam2 arr insiden jadik...bermula ngan ada orang tumpahkan ayor....pas tu ada orang plak jatuhkan kerusi sampai tercabut kusen kerusi tue...ada plak yang tumpahkan nasik...yang sedihnya, telor goyang tue ter-telangkup atas kapet rotan...da la tue telor yg terakhir...adoyai..sedeynya...

Sementara tunggu Isya', semua berkumpul la reramai sambik bersembang mengenangkan kisah2 lampau dan ada jugak yang merancang masa depan dan tak kurang jugak yang termenung merenung jauh nasib diri...


Semua berkumpul dan bersantai...


Nie pun berkumpul ngan bersantai....


Tapi mamat nie mmg suka dok sorang2..erkk..peace bro...

Selain dari makan2 setelah penat berpuasa sapanjang hari dan jugak penat memasak, program kerohanian yang lain x dilupakan..Sejurus kedengaran azan I'sya', dak2 laki pun g arr ke Masjid 2-Qaf...biasa arr bulan2 pose nie kena banyakkan ibadat..Terawih jgn lupa..tapi ada gak jantan2 yang mengambil pendekatan untuk berehat bersama kaum Hawa kat umah Leman...Pas bertaraweh...Kaum Adam nie pergi bersukan plak..men badminton....tapi dapat men sejam je...x bape nak puas arr...tapi ok la...Pas abeh main..berkumpul kat umah Leman balik..Konon2 nak smabung makan sambil tengok bola..Arsenal ngan men time tue...Tapi kecewa..sebab kaum Hawa da sorok remote tah kat mna tah...selaku fan Arsenal, dak2 nie anto Ijoy untuk nego bagi mendapatkan remote TV balik..Kaum Hawa plak anto Ayiet sebagai wakil nego depa...keputusannya.....sudah diketahui even before the negotiaion start...Cerekarama menang...Time nie bini aku da tido da kat tingkat atas ngan anak aku...depa mmg x besa tido lambat...Abes Arsenal membelasah pihak lawan dgn 6 gol berbalas 0, semua org pun mula mengundurkan diri....Aku plak stay sebab nak balik mcm jauh sgt..terpaksa la tido umah Leman..

Hopefully taun depan ada buat lagi...mana la tau kot2 Leman da tukor umah besor sikit ke..Aminnn....next activity is at Ijoy and Ayiet's house....for Pot Luck Raya plak...aik...Raya x kan nak buat Pot Luck gak kot...tuan umah arr sponsor semua..

Huh...!!!


No comments:

Post a Comment