Wednesday, October 27, 2010

Rumah sendiri.....harap2 le...

2 minggu lepas En Kamal (wakil developer kawasan perumahan aku) tepon aku....tadi pun dia tepon aku lagi..dia dok tanya, apa status application aku kat bank..aku jawab la in progress...padahai aku sendiri pun x sure whether application aku 'in progress' ke x...sebabnya aku rasa HR kat tempat aku keje tu x buat keje...kalo x takkan la sampai da dekat sebulan x approve2 lagi application aku tue..apa ke susahnya nak wat credit analysis kat staff sendiri..huh..teruk tul...

"Rumah siap bulan depan...!!" Kata En. Kamal....

Adoyai...per citer nie..rumah da nak siap tapi financing (x leh sebut loan sebab loan utk conventional je) x approve2 lagi nie...Developer pun da risau...kompom arr dia risau sebab dia takut umah tu x terjual plak nanti...tapi bagi pihak aku sepatutnya x dak masalah sebab aku buat staff financing...ape benda sgt la yg bank nak cek..depa dok potong gaji aku bulan2, so there is no risk...huh..tu pun susah..

Ari Sabtu lepas aku pi la tengok perkembangan terkini umah tue...hmmm...mmg da x lama arr nie..pagar pun da start naik nie..kalo bulan depan siap, maknanya dalam bulan January da bulih dapat CF dan bulih dok situ da la....tapi kalo financing x approve2 lagi buat apa...ceh..corrupt tul...dari ari tue lg aku da e-mail budak HR..depa nie kalo x push mmg x jln arr keje..tapi aku malas nak call..takut kang dia berdendam plak mampus aku...tapi setelah sekian lama aku bersabar, akhirny aku e-mail lagi...tapi kali nie aku cc kat bos dia sekali..pergh...x sampai 2 minit pas aku e-mail tue, dia bulih plak reply...selama ari nie aku dok e-mail usah arap arr nak reply...




Pagar da naik da nie...x lama lagi siap arr..


Tapi sekali tue je la dia reply e-mail aku..huh..pas tu dia x reply da...seb bek la awek cantik yg handle application aku..so, ada sikit kesian arr..kalo jantan yg handle kompom aku da maki da...hahaha...Aku rasa sat lagi aku nak report kat Portal opis aku la pasal kelembapan HR buat keje...huh...Actually da ramei sgt dok komplen yg HR nie lembab buat keje..tapi kalo bab nak issue show cause leter ke, bab2 nak cari salah org ke, nak potong cuti ke, laju je depa buat..corrupt sungguh...


Maybe ada hikmah ataupun kebaikan lain kot..mana la tau disebabkan kelembapan HR nie bulih mendatangkan faedah utk aku..mana ka tau aku sempat dapat 50% off stamping fee ke...haha...kalo betoi kan best...x pun gomen immediate effectkan benda tue...


Huh...!!!

No comments:

Post a Comment