Sunday, March 13, 2011

Seharian...


Ini pula kisah seharian dalam hidup aku (Inaz) : 

5.50am – bangun, mandi, pakai baju, solat
6.20am -  1st pumping time (20 minutes)
6.40am – basuh pump, lap, masukkan pump & parts, ice pack & cooler bag dlm bag
6.50am – siap2 pakai tudung
6.55am – dukung zahid naik kereta pergi rumah umi
7.05am – sampai rumah umi, simpan bekalan susu zahid dalam fridge, duduk2 dengan zahid sebelum pergi kerja
7.20am – gerak pergi kerja (abang hantar)
7.40am – sampai office, punch card, breakfast
9.20am – 2nd pumping time (20 minutes)
12.20pm – 3rd pumping time (20 minutes)
1pm – lunch
2pm – solat zuhur
4.40pm – 4th  pumping time (20 minutes)
5.30pm – balik, tunggu abi jemput
6pm – sampai rumah, simpan EBM dalam fridge & ice pack dalam freezer
6.10pm – bawa zahid jalan2 & round2 kt taman / pergi rumah k.Peah gosip2 n sambil tengok cerita indon n main2 dengan aira...zahid main dengan anak2 k.peah yg lain...huhuhu...
7pm – balik rumah, mandikan zahid, warm susu zahid (tambah nestum...zahid lapar lepas mandi)
7.30pm – solat magrib, dinner, tapau dinner untuk husbank, kemas barang2 zahid, pack EBM n ice pack dalam cooler bag, get ready nak balik...husband jemput ( dia balik dari kerja)
8pm – sampai rumah, simpan EBM dalam fridge n ice pack dalam freezer...
8.05pm – 5th pumping time (20 minutes)
8.30pm – basuh pump parts n bottles yang zahid guna during the day (if rajin, if x suami yang buat)...hehehehe...
8.45pm – solat isyak, kemas CD n baju2 zahid untuk next day...
9.30pm – masukkan susu EBM during the day dalam bekas dan labelkan tarikh n masa, then simpan dalam deep freezer...
9.45pm – rehat2, tengok tv, main dengan zahid...most of the time da terlelap...huhuhu...
11.30pm – bangun untuk 6th pumping time (20 minutes)...thanks to suami yang da siap2 pasangkan parts2 untuk mengepam...
11.50pm – basuh pump parts, lap dan pasang siap2 untuk kegunaan next morning (selalu suami tolong lapkan juga...) then tidur...huhuhu...
5.50am – bangun & repeat rutin...huh...

Ini adalah rutin harianku during weekdays yang bekerja...untuk mommies bekerja yang membreastfeed (yg mengimpikan untuk membreastfeed anak sehingga 2 tahun) pumping time is essential...so, aku berusaha untuk mengepam sekerap mungkin...that is my effort untuk merealisasikan impian itu...selebihnya, tawakkal kepada Allah...(macam bagus je ayat aku...huhuhu...)

Selain itu, tidak dilupakan peranan husband dalam meringankan rutin harian aku...dia yang usually basuh & lap botol zahid, basuh CD zahid, jemur baju, basuh pump parts (bila aku da x larat sangat), jaga n tidurkan zahid bila aku tidur awal, kejutkan aku bila sampai waktu mengepam, iron uniform kerja dan buat kerja2 rumah yg lain...mmg sgt2 la berterima kasih sebab dapat husband yang bertanggungjawab, baik pulak tuh (semoga kekal begini sampai bila2 ok...heheheh...tq abang...jasamu akan dikenang sampai akhir hayat....) Rutin harian dia lagi memenatkan kot...boleh refer kt entri ini...

Double Z @ Dataran Nilai

Ada beberapa org penting yg also membantu dalam rutin harianku... 
1. Umi (my mother) yg jaga zahid seharian semasa aku pergi keje...dia juga yang akan masak dinner untuk aku makan before aku balik rumah sbb die risau aku x sempat nk masak sbb nk jaga zahid bagai (note: aku balik rumah mak aku dulu after balik kerja, then nnti husband aku akan pick up aku n zahid balik rumah after dia balik kerja)...siap suruh aku tapaukan makanan untuk husband aku untuk dimakan bila sampai rumah.
 Zahid dan Nek Umi dia
2. Abi (my father) yg jemput aku balik kerja petang2...kalau tak aku nak balik macam mana...huhuhu... 
3. Abang (my brother) yg hantar aku pergi keje pagi2...
(semua jasa org-org di atas amat aku hargai dalam hidup aku....)

P/S : tq kepada Encik Zedil lagi sekali sbb bagi pinjam blog...hehehehe...

-Inaz-

No comments:

Post a Comment