Sunday, March 13, 2011

Membuta tuli....

Sejak dua menjak nie gua selalu remove org dari friend list gua kat facebook...sebab gua menyampah dengan statement2 yg depa dok bubuh kat facebook....contoh terbaru....

"Orang yg sebarkan fitnah adalah fasik...yang membukukan adalah fasik..yang menerbitkan adalah fasik...yang membeli dan membaca adalah fasik..."

Bodo punya olang......kalo aku jumpa face to face ngan mamat ni siap dia...huh...dalam waktu yg sama Tun Mahathir baru je releasekan buku dia..nampak sgt statement mamat bangang ni nak ditujukan kat sape...budus...ang ingat semua org kat dalam FB tu semuanya pembangkang bodo mcm ang ke...orang lain pun pembangkang jugak tapi x bodo macam ang....huh....dari sape dia dengor hukum tu aku x tau la....yang mengeluarkan statement asal tu lagi la bangangnya...da tu kalo kita baca bible fasik la....kalo kita baca buku org2 kapir fasik la jugak...bodo....kalo kita x baca bible mcm mana kita nak kaji dan tangkis segala statement depa nanti..Bible tu lagik la besor fitnahnya..tapi fasik ke kalo baca....

morale of the story, kalo setakat nak beli buku dan baca x de salahnya....pas tu kalo nak belajor ngan ustaz, carik la ustaz yg x berpolitik....belajor betoi2...ni idak, kalo da org tu alim sikit, pakei serban sikit pas tu ada kelulusan agama sikit then pandei bercakap plak, fuhh senang je terus percaya..bodo...mmg dunia da akhir zaman bila org yg cetek ilmu agamanya cepat je nak bercakap pasal agama...pastu nak berlagak macam tuhan....konpiden je cakap yang orang tu fasik, orang yg ni pulak mungkar..adoyai..bodo dan sesat ya amat....huh...

Kesimpulan...segala statement yg tak berpaksikan fakta sebenar mahupun ayat Quran ataupun hadis, dan ada unsur hasutan mmg aku remove dan block terus dari list friend kat FB..org pakei FB dengan niat nak dekatkan yg jauh dan rapatkan ukhwah..yg lu plak post benda2 cam nie...bodo....

Huh......

No comments:

Post a Comment