Monday, April 11, 2011

Makna kebahagiaan....bagi aku....

Semalam aku senyum sorang2 kat dapor masa ngah basuh pinggan mangkok...huh...senyum sebab terdengor suara Zahid terjerit jerit, terkekek kekek main ngan umi dia kat ruang tamu....senyum bahagia....satu perasaan yang x penah ada sebelum nie...dalam hati kecil aku berkata..

"Ada baby la kat dalam umah nie..."

Selalunya, lepas kita kawin je macam2 soklan org tanya...salah satunya...

"Amacam bro, syok x kawen....?"

Soklan biasa kita dengor kan....tapi rupa2nya bukan bab kawen tu yg syok...yg syoknya tang da ada family sendiri...ada suara2 kecil kat umah...suara kecik yg merengek rengek....yang mengada ngada...menjerit jerit....letih...?? kompom la...tapi berbaloi beb....something yang mmg kita yg punya..kita je yg ada...custom made dari Tuhan untuk kita....orang lain takkan ada yg sama macam kita....kita ada MyVi, org lain pun ada...kita ada umah, org lain pun ada...kita ada lesen scuba, org lain pun ada..kita ada bini, org siap ada dua tiga tue..kita ada anak, org lain pun ada..tapi sama ke ngan anak kita....? 

Yang syoknya, kita dapat rasa yang anak2 kita tu mmg kepunyaan kita....kita bulih rasakan yg anak2 kita tu mengharapkan kita...satu perasaan yang kita rasa dan kita tau yang anak2 kita tu sangat perlukan kita....hahahha.....alhamdulillah.....



-Huh-

No comments:

Post a Comment